Policy Curriculum and Educational Practices Research Group (GIPCYPE)

  • Ecuador

Organization profile

Organization profile

The Research Group on Curricular Policies and Educational Practices (GIPCYPE) focuses its efforts on the discussion, study, and analysis of the task of teaching and policies related to education in general and to the curriculum in particular. Therefore, the group's objective is to generate knowledge that will allow the Ecuadorian State, the Ministry of Education, and educational and teacher training institutions to make decisions regarding curricular policies and educational practices.

Coordinator:

Dr. Maria Elena Ortiz, Ph.D.

Fingerprint Dive into the research topics where Policy Curriculum and Educational Practices Research Group (GIPCYPE) is active. These topic labels come from the works of this organization's members. Together they form a unique fingerprint.

  • Network Recent external collaboration on country level. Dive into details by clicking on the dots.

    Projects

    Análisis De Los Modelos Pedagógicos En La Educación Inicial Ecuatoriana

    Ortiz Espinoza, M. E., Acosta Fastova, A. F., Arico Riera, A. N., Artos Castellano, E. C., Balseca Quintana, P. L., Cardenas Chinchero, P. L., Cepeda Espinosa, C. M., Chanatasig Quimbita, M. F., Chicaiza Anangono, D. E., Collaguazo Patiño, A. D., Cruz Carrera, A. P., Cuji Cabezas, J. N., Diaz Revelo, D. P., Espinosa Villagomez, E. K., Espinoza Granja, J. C., Evas Aucapiña, E. M., Flores Galarza, M. A., Flores Muzo, S. R., Fuentes Alquinga, E. D., Gallo Zotaminga, Y. A., Garces Castro, E. R., Granja Nuñez, A. S., Guacho Criollo, E. S., Guashpa Lluco, J. D., Guaytarilla Cumbal, D. S., Guaña Loachamin, M. M., Guevara Valdivieso, M. C., Haro Llulluna, A. P., Hidalgo Guayasamin, J. M., Huertas Neira, M. V., Iza Orozco, N. A., Jacome Alcivar, J. A., Jarrin Chimarro, J. F., Jimenez Molina, M. F., Lascano Herrera, N. N., Lita Heredia, K. L., Llumiquinga Tapia, D. F., Lopez Chicaiza, M. C., Lopez Shuguli, D. L., Loza Andrango, B. A., Maldonado Mondragon, E. H., Maldonado Paredes, C. A., Martinez Calderon, B. J., Martinez Guanin, J. E., Mejia Ron, V. E., Mosquera Felix, M. S., Muzo Gualoto, S. J., Narváez Avilés, M. A., Obando Hernandez, L. F., Padilla Mena, K. P., Paez Rayo, A. C., Pilapaña Simbaña, G. N., Porras Ruales, S. M., Quijia Chanchay, G. A., Quishpe Pineda, C. A., Ramirez Alvarado, J. V., Rojas Cabezas, P. A., Romero Simbaña, M. M., Romo Jacho, F. E., Rueda Guevara, F. B., Ruiz Dionisio, A. M., Shimpiu Antik, M. I., Sigcho Narvaez, C. L., Simbaña Guaña, L. P., Solis Gamboa, E. C., Suarez Alban, F. R., Tapia Pozo, A. S., Valencia Guallichico, E. T., Varela Rodriguez, A. B., Vasquez Viteri, V. N., Viteri Torres, N. V., Alvarez Palomeque, A. C., Diaz Salazar, H. R. & Llanos Erazo, D. G.

    22/01/1830/12/18

    Project: Research and Development

    Research Output

    Educación Integral Del Futuro Docente Desde El Carisma Salesiano: Un Camino Metodológico

    Translated title of the contribution: Integral Education Of The Future Teacher From The Salesian Charism: A Methodological PathEsquivel Esquivel, G. N. & Benavides Herrera, P. V., 28 Aug 2019, Educación Integral Del Futuro Docente Desde El Carisma Salesiano: Un Camino Metodológico. Editorial Abya-Yala

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

    Acompañamiento A Docentes En La Implementación De Procesos Evaluativos Que Mejoren Los Resultados De Aprendizaje De Los Estudiantes De La Sede Quito De La Universidad Politécnica Salesiana Del Ecuador

    Translated title of the contribution: Accompanying Teachers In The Implementation Of Evaluation Processes That Improve The Learning Results Of The Students Of The Quito Headquarters Of The Salesian Polytechnic University Of Ecuador.Benavides Herrera, P. V., Bravo Castillo, R. D., Boada Suraty, M. J. & Duchi Bastidas, A. R., 30 Nov 2018, Acompañamiento A Docentes En La Implementación De Procesos Evaluativos Que Mejoren Los Resultados De Aprendizaje De Los Estudiantes De La Sede Quito De La Universidad Politécnica Salesiana Del Ecuador. Octava Conferencia Latinoamericana sobre el abandono en la Educación Superior

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  • Dialéctica De La Plurinacionalidad Como Crítica Del Estado-Nación Liberal

    Translated title of the contribution: Dialectics Of Plurinationality As Criticism Of The Liberal Nation-StateDiaz Salazar, H. R., 15 Jul 2018, In : Sophia. 25, 2

    Research output: Contribution to journalArticle