Projects per year
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Projects
- 3 Finished
-
The Role of School Texts in the Planning and Development of Basic Education in Educational Institutions of the City of Quito
Ortiz Espinoza, M. E., Alvarez Palomeque, A. C., Arizaga Yepez, M. J., Bolaños Vivas, R. F., Cardenas Jacome, H. G., Cardenas Marin, W. O., Diaz Salazar, H. R., Gallego Condoy, M. B., Guato Guaman, G. I., Lopez Cepeda, I. E., Narvaez Garzon, A. M., Raza Calderon, N. A., Salazar Escobar, E. S., Villamar Muñoz, J. L., Viteri Bazante, F. B., Amores Guaman, E. P., Barcos Cuji, D. G., Bastidas Morales, D. S., Bolagay Villarruel, M. A., Bonilla Mejia, P. F., Cachago Yanacallo, C. M., Cajas Carrion, E. L., Calero Cuñas, D. M., Cedeño Velez, R. I., Chango Escalante, G. P., Chavez Ortiz, S. M., Chulca Teran, P. N., Coro Sigcha, J. P., Cuenca Chuga, S. C., Escobar Fombellida, S., Flores Bermudez, V. P., Garzon Villegas, G. P., Guaman Caisaguano, J. N., Guaminga Taco, K. Y., Jacome Rios, A. M., Jarrin Mora, V. A., Ladino Pinto, K. B., Llivisaca Castañeda, D. C., Lopez Logacho, P. D., Maiguasi Sanchez, J. F., Manangon Cualchi, C. A., Maridueña Miraba, M. F., Martinez Ruales, P. L., Matango Heredia, M. V., Mejia Campaña, S. D., Mena Pabon, S. V., Millingalle Herrera, C. D., Moreira Menendez, J. E., Ortega Andrade, Y. V., Pachacama Simbaña, Y. F., Pilco Pachacama, K. V., Rodriguez Farinango, S. E., Sangotuña Arequipa, R. M., Santander Porras, M. E., Santos Hidalgo, E. L., Sislema Jimenez, J. B., Tenelema Pinenla, D. P., Toral Ambrosi, R. M., Untuña Patiño, C. N., Yanez Caillamara, M. P., Yar Huilcapi, F. E., Esquivel Esquivel, G. N. & Romero Ortega, A. L.
7/11/19 → 7/11/21
Project: Research and Development
-
Analysis of Pedagogical Models in Ecuadorian Initial Education
Ortiz Espinoza, M. E., Acosta Fastova, A. F., Arico Riera, A. N., Artos Castellano, E. C., Balseca Quintana, P. L., Cardenas Chinchero, P. L., Cepeda Espinosa, C. M., Chanatasig Quimbita, M. F., Chicaiza Anangono, D. E., Collaguazo Patiño, A. D., Cruz Carrera, A. P., Cuji Cabezas, J. N., Diaz Revelo, D. P., Espinosa Villagomez, E. K., Espinoza Granja, J. C., Evas Aucapiña, E. M., Flores Galarza, M. A., Flores Muzo, S. R., Fuentes Alquinga, E. D., Gallo Zotaminga, Y. A., Garces Castro, E. R., Granja Nuñez, A. S., Guacho Criollo, E. S., Guashpa Lluco, J. D., Guaytarilla Cumbal, D. S., Guaña Loachamin, M. M., Guevara Valdivieso, M. C., Haro Llulluna, A. P., Hidalgo Guayasamin, J. M., Huertas Neira, M. V., Iza Orozco, N. A., Jacome Alcivar, J. A., Jarrin Chimarro, J. F., Jimenez Molina, M. F., Lascano Herrera, N. N., Lita Heredia, K. L., Llumiquinga Tapia, D. F., Lopez Chicaiza, M. C., Lopez Shuguli, D. L., Loza Andrango, B. A., Maldonado Mondragon, E. H., Maldonado Paredes, C. A., Martinez Calderon, B. J., Martinez Guanin, J. E., Mejia Ron, V. E., Mosquera Felix, M. S., Muzo Gualoto, S. J., Narváez Avilés, M. A., Obando Hernandez, L. F., Padilla Mena, K. P., Paez Rayo, A. C., Pilapaña Simbaña, G. N., Porras Ruales, S. M., Quijia Chanchay, G. A., Quishpe Pineda, C. A., Ramirez Alvarado, J. V., Rojas Cabezas, P. A., Romero Simbaña, M. M., Romo Jacho, F. E., Rueda Guevara, F. B., Ruiz Dionisio, A. M., Shimpiu Antik, M. I., Sigcho Narvaez, C. L., Simbaña Guaña, L. P., Solis Gamboa, E. C., Suarez Alban, F. R., Tapia Pozo, A. S., Valencia Guallichico, E. T., Varela Rodriguez, A. B., Vasquez Viteri, V. N., Viteri Torres, N. V., Alvarez Palomeque, A. C., Diaz Salazar, H. R. & Llanos Erazo, D. G.
22/01/18 → 22/01/18
Project: Research and Development
-
Systematization of Teaching Practices in Initial Education Initiation to Literacy and Mathematical Logic and Basic General Education Language Mathematics in Educational Institutions of Cotopaxi Imbabura and Pichincha
Ortiz Espinoza, M. E., Espinoza Robayo, R. E. & Raygoza Ibarra, P. E.
30/06/16 → 30/06/17
Project: Research and Development
-
Aportes para la Reflexión N° 3 el Currículo Educativo: Entre la Prescripción y la Realidad
Ortiz Espinoza, M. E., 31 Mar 2021, Contributions for reflection No. 3 The educational curriculum: between prescription and reality. Editorial Abya-Yala, p. 120-123Translated title of the contribution :Contributions for reflection No. 3 The educational curriculum: between prescription and reality Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter
-
Tiempos de Pandemia en el Ecuador ¿El Derecho a la Educación en Cuidados Intensivos?
Robalino Campos, M. & Ortiz Espinoza, M. E., 31 Mar 2021, Times of pandemic in Ecuador Does the right to intensive care education?. Editorial Abya-Yala, p. 23-46Translated title of the contribution :Times of pandemic in Ecuador Does the right to intensive care education? Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter
-
Modelos Pedagógicos en Educación Inicial Pedagogical Models In Initial Education: Case Studies In The City Of Quito
Ortiz Espinoza, M. E., 11 Nov 2019, Pedagogical Models in Initial Education Pedagogical Models in Initial Education: Case Studies in The City of Quito. p. 187-202Translated title of the contribution :Pedagogical Models in Initial Education Pedagogical Models in Initial Education: Case Studies in The City of Quito Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter
-
La Participación como Dispositivo de Saber-poder en la Construcción del Currículo Genérico para la Formación Inicial
Ortiz Espinoza, M. E., 27 Jul 2018, In: Revista del Instituto de Investigaciones en Ciencias de la Educación (IICE). 41, 2017, p. 111-124Translated title of the contribution :Participation as a knowledge-power device in the construction of the generic curriculum for initial formation Research output: Contribution to journal › Article
-
Currículo en Acción de Lenguaje y Matemáticas en los Primeros Años de la Educación General Básica Ecuatoriana
Ortiz Espinoza, M. E., 17 Sep 2017, Currículo en Acción de Lenguaje y Matemáticas en los Primeros Años de la Educación General Básica Ecuatoriana. Editorial Abya-YalaResearch output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter