A Fault Detection Device for Track Bearing

Título traducido de la contribución: Un dispositivo de detección de fallas para el rumbo

Producción científica: PatentePatentar

Resumen

The utility model discloses a rail bearing fault detection device, comprising a rail bar, which is fixedly installed in the peripheral area of each rail vehicle carrying through a fixing piece in the back, and the rail bar is hollow and forms a slide. cavity with an open front end; a flaw detector, slidably installed in the sliding cavity, a metal base plate is slidably installed in the sliding cavity, and the flaw detector is rotatably installed in the base plate; The resistance driving part is fixedly installed on the base plate and the resistance transmission part protrudes from the steering rod. Externally, the resistance transmission has an airflow contact surface, and when the rail vehicle is running, the generated airflow acts on the airflow contact surface of the resistance transmission. The utility model is installed near the bearing of the rail vehicle and uses the airflow generated when the vehicle moves to push the fault detector to move along the direction of the vehicle to realize detection. of failures of each bearing position.
Título traducido de la contribuciónUn dispositivo de detección de fallas para el rumbo
Idioma originalInglés estadounidense
Número de patente202320206560.7
Fecha de prioridad10/02/23
EstadoPublicada - 26 mar. 2023

Areas de Conocimiento del CACES

  • 617A Diseño y construcción de vehículos, barcos y aeronaves motorizadas

Alcance de la patente

  • NACIONAL

Tipo de Patente

  • MODELO DE UTILIDAD

Tipología del Proyecto

  • DESARROLLO TECNOLÓGICO

Grado de Alistamiento Tecnológico

  • TRL3: Se han iniciado las pruebas preliminares de los componentes tecnológicos (viabilidad técnica)

Contribución al Sector Productivo

  • TRANSPORTE

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Un dispositivo de detección de fallas para el rumbo'. En conjunto forman una huella única.

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