Reproducción del ambiente de innovación en el salón de clase como base para una educación universitaria sostenible

Mary Vergara, Beatriz Sandia, Giselle Arnal, Yaneth Moreno, Alejandro Mujica

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This work presents some experiences, at the Engineering Faculty of the University of Los Andes (Venezuela), in which the active didactic strategy called RAIS (Reproduction of the Innovation Environment in the Classroom), focused on integral management of knowledge, was implemented to create, do, innovate and produce, through the development of products. The strategy arises from the imperative needs to transform the university education and adapt to the sustainable development. This strategy incorporates elements that allow raise the motivational level, improve academic performance, stimulate entrepreneurship and creativity, as well as strengthen the training of ethical, responsible and effective professionals for their performance in the context of the age of knowledge and complexity in favor of social equity.

Título traducido de la contribuciónReproduction of the innovation environment in the classroom as a basis for a sustainable university education
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)710-722
Número de páginas13
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2019
N.ºE20
EstadoPublicada - may. 2019

Palabras clave

  • Education
  • Innovation
  • Learning
  • Products

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Reproducción del ambiente de innovación en el salón de clase como base para una educación universitaria sostenible'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto