Modelo matemático para la estimación de contaminantes de vehículos categoría m1 en etapas de funcionamiento en frío y caliente en la ciudad de cuenca

Edisson Cabrera, Daniel Patiño

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This research shows the development of a mathematical model applied to the estimation of pollutant indices in two different phases of operation of the internal combustion engine (ICM) by means of artificial neural networks (ANN). For data collection road and idle tests are performed which are recorded by the freematics one+ programmable device and the gas analyzer itself which are used to train the neural networks and generate a database with which it is possible to determine in which operating condition M1 category vehicles produce the highest pollution rates. The ANN results show a high similarity index in relation to the behavior of vehicles, obtaining an effective model that fits the characteristics of the city’s vehicle fleet. In addition, it is determined that during the first twelve minutes the levels of polluting gases reach extremely high values.

Título traducido de la contribuciónMathematical model for the estimation of pollutants from category m1 vehicles in cold and hot operation stages in the city of cuenca
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)366-375
Número de páginas10
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2020
N.ºE30
EstadoPublicada - jun. 2020
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Cold start
  • Hot start
  • Mathematical model
  • Neural networks
  • Pollutant emissions

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Modelo matemático para la estimación de contaminantes de vehículos categoría m1 en etapas de funcionamiento en frío y caliente en la ciudad de cuenca'. En conjunto forman una huella única.

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