Material didáctico como guía para el uso de objetos comunes integrando una aplicación móvil con el fin de determinar la rapidez del sonido en el aire: Un experimento de física en bachillerato

Christian Pavón, Jorge Encalada, Segundo Camatón, Enrique Caballero, Carlos Briones, Gonzalo Naranjo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The present paper presents a proposal for a didactic material that can be used as an instrument for classes in face-to-face as well as online. This type of material is necessary in this era in which the online modality has taken on the main role in a large part of the educational systems worldwide because of the measures adopted by the COVID-19 pandemic. Available materials are used, as well as a free mobile phone app. With this, it is expected to continue contributing to the teaching of Experimental Physics, which has been affected by the online teaching modality.

Título traducido de la contribuciónDidactic material as a guide for the use of common objects integrating a mobile application to determine the speed of sound in air: An experiment in physics in high school
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)135-142
Número de páginas8
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2021
N.ºE39
EstadoPublicada - ene. 2021

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2021, Associacao Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. All rights reserved.

Palabras clave

  • Didactic material
  • Physics in high school
  • Teaching Physics

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Material didáctico como guía para el uso de objetos comunes integrando una aplicación móvil con el fin de determinar la rapidez del sonido en el aire: Un experimento de física en bachillerato'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto