Determinantes del uso político de facebook en ecuador: Actitudes, reclutamiento y emociones

Marcos Zumárraga-Espinosa, Laura Silva-Valdivieso, Andrea Trujillo-Sánchez

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

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Resumen

The purpose of this investigation is to contribute to the understanding of the determinants of political participation on Facebook. Based on the civic voluntarism model, it was possible to verify, through multiple regressions, that political attitudes, emotions and recruitment efforts influence the political use of Facebook. On the contrary, the availability of resources does not constitute a significant predictor. Additionally, the mobilizing effect of emotions changes according to individual levels of political efficacy.

Título traducido de la contribuciónDeterminants of the political use of facebook in ecuador: Attitudes, recruitment and emotions
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)79-102
Número de páginas24
PublicaciónAmerica Latina Hoy
Volumen86
DOI
EstadoPublicada - 2020

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2020, Ediciones Universidad de Salamanca. All rights reserved.

Palabras clave

  • Civic voluntarism
  • Emotions
  • Facebook
  • Online political participation
  • Predictors

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Determinantes del uso político de facebook en ecuador: Actitudes, reclutamiento y emociones'. En conjunto forman una huella única.

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