Projects per year
Fingerprint
Dive into the research topics where William Orlando Cardenas Marin is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
- 1 Similar Profiles
Projects
- 2 Finished
-
Brain Structure and Functionality for the Logical Formal Cognitive Area Didactic Inputs for the Development of Logical Thinking
Reyes Solis, D. B., Molina Sanchez, P., Cardenas Marin, W. O., Montenegro Guevara, L. E., Reyes Solis, D. B. & Viteri Bazante, F. B.
2/04/18 → 2/04/20
Project: Research and Development
-
-
La Necesidad de un Lenguaje Referencial Normalizado y sus Repercusiones en la Educación Formal
Chavez Lloay, C. R. & Cardenas Marin, W. O., 9 Jun 2021, Filosofía hoy: Un abordaje interdisciplinario de lo humano. Editorial Universitaria Abya-Yala, p. 103-136 34 p.Translated title of the contribution :The Need for a Standardized Referential Language and its Repercussions in Formal Education Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter
-
La Formalización Lógica del Lenguaje como Punto de Partida para el Análisis Objetivo del Discurso y la Argumentación Científica
Cardenas Marin, W. O., Reyes Solis, D. B. & Viteri Bazante, F. B., 1 Jan 2017, In: Sophía: Colección de Filosofía de la Educación. 22, 22, p. 99-121 23 p.Translated title of the contribution :The Logical Formalization of Language as a Starting Point for Objective Discourse Analysis and Scientific Argumentation Research output: Contribution to journal › Article
-
La Proposición Lógica como Instrumento para la Comprensión y Transformación de la Realidad
Cardenas Marin, W. O., 31 Dec 2016, In: Sophía: Colección de Filosofía de la Educación. 21, 21, p. 83-99 17 p.Translated title of the contribution :The Logical Proposition as an Instrument for the Understanding and Transformation of Reality Research output: Contribution to journal › Article
-
Reflexiones sobre el Nombrar a Partir de la Comprensión del Lenguaje de Saul Kripke
Cardenas Marin, W. O., 30 Jun 2016, In: Sophía: Colección de Filosofía de la Educación. 20, 20, p. 103-116 14 p.Translated title of the contribution :Reflections on Naming from Saul Kripke's Understanding of Language Research output: Contribution to journal › Article