Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
Projects
- 3 Finished
-
Estructura y Funcionalidad Cerebral para el Área Cognitivaformal la Actividad Cerebral en el Desarrollo de la Comprensión Lectora y el Pensamiento Lógico 2017 2018
Montenegro Guevara, L. E. (Col), San Martín Garcia, R. I. (PI), Viteri Bazante, F. B. (Col) & Cardenas Criollo, M. A. (Student)
2/04/18 → 30/12/18
Project: Research and Development
-
Estructura y Funcionalidad Cerebral para el Área Cognitivo Formal Lógico Insumos Didácticos para el Desarrollo del Pensamiento Lógico
Reyes Solis, D. (PI), Montenegro Guevara, L. E. (Col), Cardenas Marin, W. O. (Col), Viteri Bazante, F. B. (Col) & Molina Sanchez, P. (CoI)
2/04/18 → 30/12/20
Project: Research and Development
-
El Paso del Proceso Somatosensorialreferencia a la Comprensión de los Conceptos Fase I
Reyes Solis, D. (Col), Montenegro Guevara, L. E. (Col), San Martín Garcia, R. I. (PI) & Viteri Bazante, F. B. (Col)
23/01/17 → 23/01/18
Project: Research and Development
-
La Teoría Interseccional y su Impacto en la Inserción Laboral de Personas con Discapacidad
Cadena Rodríguez, I. K., Viteri Bazante, F. B. & Rivera Carillo, S. P., 1 Jan 2024, INCLUSIÓN DE PERSONAS EN SITUACIÓN DE DISCAPACIDAD. UNA APROXIMACIÓN DESDE LA INTERSECCIONALIDAD. Universidad Tecnológica OTEIMA, p. 88-102 15 p.Translated title of the contribution :The Intersectional Theory and its Impact on the Employment Insertion of People with Disabilities Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter
-
Percepciones de los Estudiantes en Torno a los Acuerdos sobre Educación Superior
Viteri Bazante, F. B., Chela Chimborazo, J. A. & Guananga Aimara, D. A., 1 Nov 2024, DIÁLOGOS PARA LA PAZ: MIRADAS DESDE LA DIVERSIDAD. Editorial Universitaria Abya-Yala, p. 1-28 28 p.Translated title of the contribution :Students' Perceptions Regarding Agreements on Higher Education Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter
-
Bases Epistemológicas de la Intervención Psicosocial: Una Fundamentación de la Práctica Basada en Evidencia
Viteri Bazante, F. B. & San Martín Garcia, R. I., 28 Apr 2023, In: REVISTA INVECOM. 3, 3, p. 1-20 20 p.Translated title of the contribution :Epistemological Bases of Psychosocial Intervention: A Foundation of Evidence-Based Practice Research output: Contribution to journal › Article
-
Contexto y Tensiones Políticas de la Psicología en el Ecuador en su Fundamentación Epistémica
Viteri Bazante, F. B., Baldeón Loza, S. & Sosa Guachamin, C., 21 Jun 2023, In: Revista nuestramérica. 8063830, 8063830, p. 1-16 16 p.Translated title of the contribution :Context and Political Tensions of Psychology in Ecuador in its Epistemic Foundation Research output: Contribution to journal › Article
-
Análisis en Torno a la Noción de Cultura e Identidad en los Estudiantes de la Residencia Universitaria Intercultural don Bosco de la Universidad Politécnica Salesiana
Bravo, C., Chela Chimborazo, J. A. & Viteri Bazante, F. B., 18 May 2022, Prácticas educativas, pedagogía e interculturalidad. Editorial Universitaria Abya-Yala, p. 529-546 18 p.Translated title of the contribution :Analysis of the Notion of Culture and Identity in the Students of the Don Bosco Intercultural University Residence of the Salesian Polytechnic University Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter